Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Steyr levererar vidare

Av Ulrika - 20 september 2011 22:28

Är det tecken på kulturchock om man åker till ikea efter 4 dagar i Steyr? 

Vi var helt enkelt tvungna, det är mycket som har saknats i lägenheten, som tur är ligger IKEA endast 40 minuter bort. Däremot med tåg och bussförbindelser så tog det för oss drygt 4 timmar att åka totalt, allt detta för ikea. Men det var det lätt värt!

Nu har jag köpt på mig massa grejer så det kan bli iallafall lite mys i min lilla bunker!


Men alltid har man lite otur. När vi till slut kommit till Steyr igen, och detta var ju en regning dag och vi var på väg hem. Min påse gick sönder, och allt föll i backen och min lampa jag köpt gick sönder, jag som var så nöjd, 3 euro för den liksom! Så jag är på ny jakt :)


Igår började välkomstveckan, började med en spel och drickkväll och massa mingel. Jag vann dessutom en shot :)


Idag var det dessutom första dagen i skolan. Började klockan åtta och idag skulle vi även börja registrera oss till kurserna. Jag tror att vårt lilla svenska gäng har stressat upp oss väldigt mycket efter detta. Här är det begränsat antal platser och det är först till kvarn som gäller. Och då var vi också i god tid när kurserna släpptes. Det var till och med lite nervöst och uppjagande att välja dem men egentligen var det ju ganska enkelt. Men kanske beror på att alla andra utbytesstudenter har tagit det väldigt chill med detta, som det verkar!


På eftermiddagen tvingades vi sitta i 4 timmar på en väldigt väldigt onödig practise. I 40 minuter fick vi skicka runt en typisk österrikisk föremål och alla skulle berätta egenskaper om detta. Denna practise var det tråkigaste jag gjort på länge.


Nu ikväll har vi bowlat och nu sitter Jessica och Hanna och utnyttjar mig o mitt internet, och även Harold från New York som jag nyss träffade ville komma över på en fika, men det var nog ursäkten. han har ju inget internet han heller. Det där med svensk fika är väldigt intressant utanför sverige, det är inget de har i deras hemländer. Snart ska jag gå lägga mig i en nybäddad säng med min nya fräscha och egna sängkläder och ladda för en ny dag imorgon, imorgon är det austrian night, hur härligt som helst :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 31 januari 2012 14:30


Jesse skickade en bild till mig igår som handlar om mina misstag om att missa sista sidan på mina tentor. Jag fick mig ett gott skratt då jag samtidigt försöker bli lite cool i mitt engelska språk med uttryck som "dude". Gjorde första misstaget innan...

Av Ulrika - 28 januari 2012 17:37

I torsdags fyllde Harold år så vi överraskade honom med ett restaurangbesök/avskedmiddag. Det blev kinamat och en äcklig österrikisk glass i nån friterad kakdeg till efterrätt. Vi gav honom också två paket svensk beasås och ett paket gräddsås, han bl...

Av Ulrika - 26 januari 2012 13:15

IDag började en 3 dagars blockkurs som ska vara från 8-18 i 3 dagar. Började med att föreläsaren skickar ut slides samtidigt som alla kommit till hans klass och säger att vi måste ha en laptop eller printa ut. Och på detta var slidesen på nästan 300 ...

Av Ulrika - 23 januari 2012 12:07


Helgens bravader: Fredagkväll spenderades med mat á la Harold. Fin kyckling, mums! Och ett sycke film =) Lördagkväll blev det fest á la Sierninger Strase och en utgång på Sega Fredo tillsammans med Josse Harold Jesse och Thaer, riktigt skoj!  S...

Av Ulrika - 20 januari 2012 11:57


Sitter i min bunker en fredag som denna och har påbörjat mitt plugg inför nästkommande tenta, strategic planning. Veckans fyra tentor är gjorda, alla gick bra utan operations management, vilket gick säkert åt skogen , men lite hopp får jag ha kvar!...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards