Direktlänk till inlägg 17 december 2011

veckan som gick!

Av Ulrika - 17 december 2011 18:06

Efter Logistic technology tentan fick jag äntligen börja leva lite igen :)


Och jag började leva lite med att plugga till tyskaprovet dagen efter med massa cases och Nouns och restaurangdialoger. Men att jag pluggade hos Josse gjorde tyskaplugget mkt bättre! Lite kladdkaka och ett försök med ett desperate housewives-avsnitt, umgås med jesse, harold, taher och (alex).

alex hjälpte oss lite med tyskan, bra lärare det där så därför behövde vi inte plugga hela långa kvällen!


tisdagens kväll va den bästa. Tog mig en pluggfri kväll, Josse bjöd mig på pannkakor med Nutella och fruktsallad mums! harold och josse fortsatte med harry potter-film men det var inget för mig så jag gick hem och hade lite kvalitétstid med H & J.!


Onsdagen bjöds på 4 timmars Cosmopolitan in a complex world under sämsta möjliga tid på dygnet, från 5-9.

Waste of time kan man säga men pauserna tillägnades till punschen som professorerna på skolan bjöd på, det gillades!

Jag Hanna Josse Jessica Jesse Renata Harold Thale fortsatte med ett pub-besök denna kväll!


Igår åkte jag och Josse till ett styck Linz för att shoppa , gå till julmarknad och köpa julklappar. Jag kom dock endast hem med två styck skärp på rean, men bättre än inget ;)

På kvällen bjöd taher mig Josse Hanna Jessica Froukje Danielle och Jesse på palestina mat, revben köttbullar och nåt ris och pasta. Det var prima! Planen var som så att det skulle bli en lugn kväll, men när alla bjudna gäster hade med sig ett varsitt vin så gick det som gick, lite fylla, men kul hade vi :)


Ikväll är det houseparty á la Sierninger Strasse! Jultema it is och det blir jullekar och fira Umair som ska gifta sig under julen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 31 januari 2012 14:30


Jesse skickade en bild till mig igår som handlar om mina misstag om att missa sista sidan på mina tentor. Jag fick mig ett gott skratt då jag samtidigt försöker bli lite cool i mitt engelska språk med uttryck som "dude". Gjorde första misstaget innan...

Av Ulrika - 28 januari 2012 17:37

I torsdags fyllde Harold år så vi överraskade honom med ett restaurangbesök/avskedmiddag. Det blev kinamat och en äcklig österrikisk glass i nån friterad kakdeg till efterrätt. Vi gav honom också två paket svensk beasås och ett paket gräddsås, han bl...

Av Ulrika - 26 januari 2012 13:15

IDag började en 3 dagars blockkurs som ska vara från 8-18 i 3 dagar. Började med att föreläsaren skickar ut slides samtidigt som alla kommit till hans klass och säger att vi måste ha en laptop eller printa ut. Och på detta var slidesen på nästan 300 ...

Av Ulrika - 23 januari 2012 12:07


Helgens bravader: Fredagkväll spenderades med mat á la Harold. Fin kyckling, mums! Och ett sycke film =) Lördagkväll blev det fest á la Sierninger Strase och en utgång på Sega Fredo tillsammans med Josse Harold Jesse och Thaer, riktigt skoj!  S...

Av Ulrika - 20 januari 2012 11:57


Sitter i min bunker en fredag som denna och har påbörjat mitt plugg inför nästkommande tenta, strategic planning. Veckans fyra tentor är gjorda, alla gick bra utan operations management, vilket gick säkert åt skogen , men lite hopp får jag ha kvar!...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards