Alla inlägg den 22 september 2011

Av Ulrika - 22 september 2011 10:07

Igår började skolan på allvar här i Steyr. Gårdagen började med ett tyskatest, perfekt för mig som aldrig läst tyska överhuvudtaget och då förväntar man inte sig ett jättebra resultat. Men testet var att sätta våra kunskaper på prov för att se vilken nivå vi låg på. Men en fråga vet jag att jag hade rätt på, så ett poäng till mig iallafall :)


Jag, Hanna, Jessica åt lunch i skolan idag, väldigt bra priser, 4,70 euro för en lunch då man får ta hur mycket man vill. Vi hade sällskap av Lucas från Prag och Umar från NY. Umar är min granne, och han är trevlig. Jag har upptäckt att jag har många roliga grannar! Jag har ju Harold på andra sidan väggen också, han är bara rolig. Vi kan knacka godmorgon från och med nu. Två knackningar betyder godmorgon. tre knackningar betyder du måste upp nu. Fyra knackningar betyder du gjorde något dumt igår. Det är väldigt lyhört här, hör till och med Umar snarka tror jag ?!


På eftermiddagen började German Crash Course. Känns bra att kunna prata lite tyska när man är här nere. Vi svenskar har väldigt lätt för tyskan, den är typ uppbyggd som svenskan, så det var inte så svårt.

Jag tackar Robert med för att han lärde mig räkna innan jag åkte hit, det var lätt som en plätt :)


 


Igår var det austrian night som anordnades för oss utbytesstudenter. Vi fick österrikisk mat och dricka. Kan inte påstå att jag gillar österrikisk mat direkt. Det var rätt konstigt och en stor boll, som en köttbulle men mycket större och mycket äckligare, inget vidare! Men rödvinet kan jag inte klaga på:)

Sedan bjöds det på österrikisk vals innan vi gick vidare till studentpuben som hålls varje onsdag här. 

Jag, josse och Mika från Finland gick hem och drack lite vin hemma hos mig för att senare gå vidare till puben, jag bor mitt emot puben så det är perfekt :)


    



Jag har precis suttit och gjort min tyskaläxa jag fick igår, är som man börjat lågskolan igen. Snart ska jag till skolan och göra engelskatest, det blir spännande att se hur det går, borde gå bättre än igår iallafall :)


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards